Poetry Slam Evening: w/ Noussayba Lahlou & Moniem El Boudiabi

On September 30st, TALIM hosted both Noussayba LAHLOU and Moniem EL BOUDIABI.
بقلم مؤنث و جد مؤثر، نسيبة لحلو من الشخصيات الاكثر إشعاعا في شعر الشارع النسائي بالمغرب. بإلقائها كتاباتها باللغة الفرنسية، إستطاعت أن تصل إلى جمهور واسع و متنوع، مغاربة و اجانب، من مختلف طبقات المجتمع. بلغة بسيطة لا تبتعد قط من الثقافة المغربية، إستطاعت نسيبة ان تكسب احترام مستمعيها، بتعبيرها عن مشاعرها نحو مغربها هي.
With a very feminine and poignant pen, Noussayba Lahlou is one of the most imposing figures of slam in Morocco. By performing her texts in French and Arabic, she is able to reach a diverse audience, both Moroccans and foreigners, of all classes. With a simple language rooted in Moroccan culture, Noussayba has won the hearts of her audience by expressing and reflecting her feelings towards “HER” Morocco.
عبد المنعم البوديابي او منعم الصلامور, من مواليد طنجة. بدا حياته الفنية في كتابات الراب.. في بدايات 2013، كانت بدايته الصلامية مع مجموعة كافي صلام .طونجي.. لعب في ما لا يقل عن 50 سهرة محليا و وطنيا.. من اشهر و احبب صلاماته : العربارجة .. بلادي فوبي .. كولورادوا… الخ
Abdel Moniem El Boudiabi, or Moniem Slammeur, was born in Tangier, Morocco. He started his artistic carreer rapping, and by early 2013, he had begin slamming with Cafe Slam Tanger. He has performed in more than 50 shows locally and nationally.

This entry was posted in Events, Outreach. Bookmark the permalink.

Leave a Reply